Home
Organisatie
Management trainingen
TELEFOON TRAININGEN
Zelfmanagement trainingen
Commerciële trainingen
Financieel management
Werkwijze
Informatie
 TELEFOON TRAININGEN

 Commercieel telefoongebruik
"Beter een snel dubbeltje dan een langzaam kwartje."

RESULTAAT
U haalt meer commercieel rendement uit uw telefonische contacten. U hebt kennis, inzicht en vaardigheden om verkoopkansen te herkennen en benutten. De behoefte van de klant weet u volledig te inventariseren en vervolgens te koppelen aan de geschikte oplossing.
In de bijverkoop weet u tot een maximum resultaat te komen door het toepassen van verkoop in de breedte en/of diepte (cross- en deepselling).

VOOR WIE?
U bent inbound adviseur, teammanager, binnen- of buitendienstmedewerker of anderzijds commercieel actief in het aannemen en opvolgen van inkomende gesprekken.
Verkoopkansen in contacten met bestaande of potentiŽle klanten blijven nu nogal eens onbenut. U wilt commercieel slagvaardiger zijn, om kunnen gaan met tegenwerpingen en de leiding houden over het gesprek zonder dat dit afbreuk doet aan een klantgerichte werkwijze.

PROGRAMMA ONDERDELEN
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
  • communicatieve vaardigheden,
  • commercie, wat houdt dat eigenlijk in?,
  • meldtekst bij inkomende en uitgaande gesprekken,
  • structuur van het (inkomende) telefonisch verkoopgesprek,
  • wensen van de klant inventariseren,
  • behoeften van de klant vertalen naar de juiste oplossing,
  • overtuigend argumenteren,
  • omgaan met tegenwerpingen,
  • herkennen van koopmotieven,
  • tegenwerpingen herkennen en positief ombuigen,
  • additionele verkoop.
DUUR 2 dagen.