Home
Organisatie
Management trainingen
TELEFOON TRAININGEN
Zelfmanagement trainingen
Commerciële trainingen
Financieel management
Werkwijze
Informatie
 TELEFOON TRAININGEN

 Debiteurenbewaking
"Als je vandaag niets doet, leef je morgen als gisteren."

RESULTAAT
U bent in staat om op assertieve en effectieve wijze vorderingen sneller te incasseren. Uitvluchten, bezwaren en/of excuses van uw debiteuren weet u te pareren en adequaat te behandelen. U hebt geoefend op welke wijze u, met behoud van de relatie, incassogesprekken kunt voeren.

VOOR WIE?
U bent verantwoordelijk voor het incasseren van uitstaande vorderingen. Debiteuren wilt u op een vriendelijke, maar toch dwingende wijze aanzetten tot betaling. U hebt vaak te maken met excuses en uitvluchten waardoor vorderingen te lang blijven uitstaan.

PROGRAMMA ONDERDELEN
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
  • communicatieve vaardigheden,
  • etiquette voor optimaal klantgericht telefoongebruik,
  • de incassoprocedure,
  • de opbouw van het incassogesprek,
  • de opening van het gesprek,
  • omgaan met uitvluchten, excuses en bezwaren,
  • positief sanctioneren,
  • concrete afspraken maken,
  • maken van notities,
  • het gesprek afsluiten.
DUUR 2 dagen.