Home
Organisatie
Management trainingen
TELEFOON TRAININGEN
Zelfmanagement trainingen
Commerciële trainingen
Financieel management
Werkwijze
Informatie
 TELEFOON TRAININGEN

 Telefonische acquisitie
"Succes doesn't come to you...
you go to it."
(Marva Collins)

RESULTAAT
U bent in staat om op planmatig en doelgerichte wijze gekwalificeerde afspraken te maken. U hebt geleerd om via een creatieve gespreksopening de interesse van de (potentiŽle)klant te wekken, verkoopkansen te herkennen en hier effectief op in te spelen. U weet om te gaan met bezwaren en controle te houden over het gesprek. Na de training hebt u een ondersteunend belscript die u als leidraad kunt gebruiken voor al uw gesprekken.

VOOR WIE?
U bent een commerciŽle binnendienstmedewerker, buitendienstmedewerker of een telemarketeer die telefonische acquisitie doet en (bezoek)afspraken inplant. Zowel klanten als prospects wilt u op een effectieve manier kunnen benaderen, zodat u meer resultaat uit uw belactiviteiten haalt.

PROGRAMMA ONDERDELEN
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
  • voorwaarden voor succes,
  • communicatieve vaardigheden,
  • script schrijven (voor diverse gesprekstypen),
  • structuur van het telefonisch uitgaande gesprek,
  • opening van het gesprek,
  • hoe kom ik voorbij de secre(e)taresse,
  • argumentatie,
  • weerstanden overwinnen,
  • omgaan met voicemail.
DUUR 2 dagen
waarvan ťťn 'terugkom'dag.

De terugkomdag wordt gebruikt om het geleerde daadwerkelijk in praktijk te brengen. (PotentiŽle) klanten worden dan benaderd voor het maken van een afspraak en/of het nabellen van offertes. Aan de hand van scoreformulieren wordt bijgehouden hoe lang gesprekken gemiddeld duren en hoeveel afspraken uiteindelijk worden gerealiseerd. Door deze werkwijze komt er inzicht in de belresultaten en kan de trainer tijdens het bellen ondersteuning bieden en, daar waar nodig, bijsturen. Op deze manier wordt er al direct rendement behaald uit de training!