Home
Organisatie
Management trainingen
Telefoon trainingen
ZELFMANAGEMENT TRAININGEN
Commerciële trainingen
Financieel management
Werkwijze
Informatie
 ZELFMANAGEMENT TRAININGEN

 Omgaan met agressief gedrag
"Als je niets riskeert, riskeer je zelfs meer."

RESULTAAT
U herkent en signaleert de diverse uitingsvormen van agressie en weet zich in diverse situaties weerbaar op te stellen. U weet op welke wijze u agressie kunt voorkomen, vermijden en afremmen en welke rol (lichaams)taal daarin vervult. Zowel lichamelijk als psychisch bent u minder kwetsbaar omdat u grip kunt krijgen op uzelf en het gedrag van de ander.

VOOR WIE?
U krijgt regelmatig te maken met emoties en agressie op de werkplek in de vorm van dreigen, klagen, schoppen, schelden en/of slaan. U ondervindt angst, spanning en/of (psychische) last van agressie. U staat in direct contact met de klant en wilt handvatten om effectief om te gaan met agressief gedrag.

PROGRAMMA ONDERDELEN
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
  • herkennen en onderscheiden van diverse vormen van agressie,
  • lichaamstaal en agressie,
  • lichamelijke en psychische reacties,
  • welke persoonlijke reacties agressief gedrag opwekken of versterken,
  • reguleren van emoties en spanning,
  • verminderen en ombuigen van agressief gedrag,
  • voorkomen en hanteren van escalatie,
  • verwerken van schokkende gebeurtenissen,
  • professioneel afhandelen van het conflict.
DUUR 1 dag.