Home
Organisatie
Management trainingen
Telefoon trainingen
Zelfmanagement trainingen
COMMERCIËLE TRAININGEN
Financieel management
Werkwijze
Informatie
 COMMERCIËLE TRAININGEN

 Persoonlijke verkoop (totaal)
"If you think you can or you think you can't, you'll always be right."

RESULTAAT
U bent bekend met de fasering van het verkoopproces. Zowel latente als manifeste koopbehoeften van de klant kunt u achterhalen en koppelen aan het juiste produkt- of dienstaanbod. U hebt een professionele, geloofwaardige en klantgerichte opstelling in de communicatie met uw gesprekspartners en houdt de leiding over het gesprek. U hebt geoefend in het weerleggen van tegenwerpingen en het omgaan met klachten en bezwaren. U bent bekend met verschillende afsluittechnieken, het voeren van (prijs)onderhandelingen en het herkennen en omgaan met verschillende klanttypen.

VOOR WIE?
U hebt een commerciŽle functie en bezoekt klanten voor de verkoop van uw produkten en/of goederen. U bent bereid om kritisch naar uzelf te kijken en u staat open voor het professionaliseren van uw commerciŽle, sociale en/of communicatieve vaardigheden.

PROGRAMMA ONDERDELEN
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
  • communicatieve vaardigheden,
  • de structuur van het verkoopgesprek,
  • gespreksvoorbereiding,
  • maken van een produktanalyse,
  • analyseren van de wensen en koopmotieven van de klant,
  • herkennen van koopsignalen,
  • behoeften van de klant vertalen naar de juiste oplossing,
  • klantgericht en overtuigend argumenteren,
  • omgaan met tegenwerpingen, bezwaren en klachten,
  • klanttypologie,
  • neuro-linguÔstisch programmeren,
  • (prijs)onderhandelingen,
  • afsluittechnieken.
DUUR 5 dagen.